1. W MLS zawsze współpracujemy.
2. W MLS są tylko oferty na wyłączność.
3. MLS jest narzędziem tylko dla pośredników nieruchomości.

Jest to bezpieczne i przyjazne miejsce, w którym Pośrednicy wymieniają się ofertami sprzedaży i kupna nieruchomości. System MLS jest zamknięty, co oznacza, że dostęp do opublikowanych ofert mają tylko Pośrednicy współpracujący.

Tak, możesz pracować w oparciu o umowy wyłączne lub wyłączne i otwarte. Jednak MLS to baza ofert nieruchomości z wyłącznymi ofertami. W związku z tym do MLS wprowadź tylko swoje oferty na wyłączność i klientów poszukujących.

Dodawanie wszystkich ofert na wyłączność do MLS to obowiązek każdego uczestnika systemu. Tylko kompletna baza pozwala na skuteczną współpracę, lepsze dopasowanie ofert i szybsze finalizowanie transakcji.

To kwestia wzajemności – skoro korzystamy z ofert innych, naturalne jest, że również dzielimy się swoimi.
Jak podkreślamy: „Im więcej dajesz, tym więcej zyskujesz.”

W MLS obowiązuje zasada pełnej współpracy przy każdej ofercie – niezależnie od indywidualnych ustaleń z Klientem. Podpisując umowę pośrednictwa, agent powinien zapewnić sobie takie wynagrodzenie, by możliwa była współpraca bez oczekiwania prowizji od drugiej strony transakcji.

Wyjątki, takie jak „pomagam rodzinie i nie pobieram wynagrodzenia”, nie mogą stanowić przeszkody. W MLS tworzymy środowisko zaufania i przejrzystych zasad – agent obecny w systemie to agent, z którym można bezproblemowo współpracować. To fundament skutecznego działania MLS.

Miesięczny koszt abonamentu wynosi 185 zł netto, jeśli jesteś Członkiem Stowarzyszenia należącego do PFRN lub siedziba Twojego biura mieści się w regionie jednego z lokalnych koordynatorów.
Dla pozostałych firm abonament to 426 zł netto.

Koszt MLS to 185 lub 426 zł netto miesięcznie, w zamian dostajesz realne narzędzia do pracy:
– dostęp do rynku off market
– możliwość sprzedaży zanim oferta trafi na portale
– oszczędność kosztów prowadzenia ofert
– wygodna obsługa Klienta poszukującego
– unikalna baza transakcji (oferty, ceny, zdjęcia, opisy, czas sprzedaży, stan nieruchomości, kontakt z agentem, który sprzedał podobną)

Nawet jeśli w pierwszym roku nie zrobisz żadnej transakcji, sam dostęp do MLS pomoże Ci budować bazę Klientów i pozyskiwać umowy na wyłączność. Wielu agentów tego nie ma – Ty możesz mieć.

Nie. Pierwsze 30 dni korzystania z systemu jest bezpłatne, ale od momentu rejestracji obowiązują warunki umowy, m.in. okres wypowiedzenia.

MLS to zamknięty system wymiany ofert. Dlatego zarejestruj się, aby zobaczyć wszystkie opublikowane oferty.

Tak. Zapisz się do newslettera, który wysyłamy codziennie z aktywowanymi ofertami, dodatkowo wyróżniamy oferty dostępne TYLKO w MLS.

Tak, możesz eksportować wszystkie lub wybrane oferty z MLS na własną stronę www jeżeli:

– dostawca Twojej strony www udostępnia Ci taką funkcjonalność

– opiekun oferty nie zastrzegł takiej możliwości

Napisz do nas na pomoc@mls.org.pl i ciesz się ofertami innych biur na Twojej domenie.

Strony internetowe mogą automatycznie otrzymywać oferty z MLS w postaci pliku XML spakowanego razem ze zdjęciami, przesyłanego na wskazany adres FTP. Eksport można skonfigurować na dowolny serwer FTP – wystarczy podać dane dostępowe.

Oferty eksportujemy w formacie EstiCRM XML, który wiernie odwzorowuje dane z systemu MLS.

Przykładowy plik znajdziesz tutaj:  https://przetestuj.esticrm.pl/help/esticrmxml

Jak działa eksport?
Eksport aktualizacyjny – paczki są generowane co godzinę, o ile nastąpiła jakakolwiek zmiana w ofertach.

Eksport całościowy – wysyła całą bazę aktywnych ofert. Taka paczka wyrównuje stan ofert na stronie internetowej, aktualizuje dane, usuwa oferty, które nie są już aktywne.

Jak powinna być przygotowana strona www?

Strona internetowa powinna być przystosowana do odbierania paczek w formacie ZIP, zawierających plik XML oraz zdjęcia ofert objętych aktualizacją. Skrypt działający po stronie serwera powinien co godzinę sprawdzać, czy pojawiła się nowa paczka. Po jej wykryciu należy rozpakować zawartość, odczytać dane z pliku XML, a następnie odpowiednio zaktualizować bazę – dodać nowe oferty, zmodyfikować istniejące lub usunąć te, które zostały wycofane. Po zakończeniu przetwarzania paczka powinna zostać usunięta lub zarchiwizowana.

Rzeczywiście – większa liczba biur w MLS zwiększa wartość systemu. Ale równie ważne jak ilość, jest to, kto w nim jest. Stawiamy na jakość i profesjonalizm. Biura, które działają według wysokich standardów i są gotowe do współpracy, dają wszystkim uczestnikom realną przewagę – także w oczach Klientów.

Naszym celem jest rynek oparty na zaufaniu i wspólnych zasadach. Dlatego do MLS zapraszamy tylko te biura, które chcą grać zespołowo i rozwijać się razem z nami. Jeśli zaprosisz biuro, które dołączy do MLS i z nami zostanie – daj nam znać. Otrzymasz miesiąc korzystania z MLS gratis.

Każdy region, który dziś odnosi sukcesy w MLS, zaczynał od zera – niezależnie od jego wielkości. Kluczowe nie są liczby, ale jakość współpracy i zaangażowanie agentów, którzy chcą działać według wspólnych zasad.

W MLS mamy przykłady skutecznie działających sieci także w mniejszych miejscowościach, gdzie wystarczyło kilka biur, by rozpocząć realną współpracę i zacząć zamykać transakcje.

Rozwój rynku zaczyna się od pierwszego kroku – zaproszenia kolejnych biur, rozmowy o idei i konsekwentnego budowania zaufania. To działa, także lokalnie.

MLS zaprojektowany jest zgodnie ze standardami User Experience (UX), dzięki czemu jest intuicyjny i łatwy w obsłudze. Jeśli potrzebujesz pomocy w obsłudze skorzystaj z instrukcji. Dodatkowo cyklicznie organizujemy szkolenia z funkcjonalności systemu. Na szkoleniu dowiesz się jak i dlaczego wykorzystywać MLS w codziennej pracy.

MLS się zmienia – aktualizujemy system, regulamin i zasady pracy. Szkolenia to nie tylko przypomnienie, ale też nowości, przykłady z rynku i sprawdzone sposoby działania. Z każdego spotkania wyjdziesz z czymś, co realnie pomoże Ci w pracy i zwiększy skuteczność.

System MLS daje Ci możliwość publikacji oferty TYLKO w MLS. Wykorzystaj go do:

– cichej sprzedaży nieruchomości

– ograniczenia kosztów marketingu

– oferowania klientom kupującym ofert niedostępnych na portalach, wyszukiwarkach oraz stronach www biur.

Tworzymy rynek off market – ekskluzywną przestrzeń ofert dostępnych tylko dla agentów MLS i ich Klientów. Dzięki temu Poszukujący, współpracując z pośrednikiem, zyskują dostęp do nieruchomości niewidocznych na portalach. To realna wartość dodana, której szukają.

Oczywiście usługa pośrednictwa to znacznie więcej niż tylko dostęp do ofert. Jednak rozmowy z Poszukującymi jednoznacznie pokazują, że właśnie na ten aspekt – dostęp do unikalnych, „niewidocznych” ofert – zwracają szczególną uwagę. I to właśnie zapewnia offmarket.

A co z oczekiwaniami sprzedających? Rzeczywiście liczą na szybkie działania. Ale w praktyce przyjęcie oferty to proces, który zwykle zajmuje kilka dni – zdjęcia, home staging, przygotowanie opisu. To idealny moment, by wprowadzić ofertę do MLS jako „tylko dla agentów” na 3 lub 7 dni.

Taki zabieg pozwala szybciej znaleźć kupca, buduje zainteresowanie i presję czasu, wyróżnia nas w oczach Klienta jako profesjonalistów z konkretną strategią.

Tak. W momencie podpisania umowy pośrednictwa nieruchomość rzadko jest w pełni przygotowana do szerokiej publikacji. Home staging i profesjonalna sesja zdjęciowa zwykle wymagają kilku dni. To właśnie wtedy warto skorzystać z roboczych zdjęć i dodać ofertę do MLS.

Dzięki temu agenci MLS zyskują wcześniejszy dostęp do oferty, a Klienci poszukujący mają szansę zobaczyć nieruchomość jeszcze przed jej publikacją na portalach. Agent reprezentujący kupującego może poinformować Klienta, że oferta jest w przygotowaniu, ale dostępna do obejrzenia – co wzmacnia poczucie unikalności i buduje presję czasu.

Taka strategia często przyspiesza sprzedaż – bywa, że transakcja dochodzi do skutku zanim powstaną zdjęcia profesjonalne. Robocze zdjęcia są więc skutecznym narzędziem wspierającym sprzedaż i pracującym na korzyść zarówno agenta, jak i sprzedającego.

Robocze zdjęcia pozwalają szybko uruchomić sprzedaż i pokazać ofertę agentom MLS jeszcze przed jej oficjalną publikacją. To zwiększa szanse na szybką prezentację i znalezienie nabywcy, zanim oferta trafi na portale. Klienci cenią sobie dostęp do ofert „z wyprzedzeniem”, co wzmacnia poczucie unikalności i może przyspieszyć decyzję o zakupie.

Nie zawsze. Wszystko zależy od kontekstu. Poniżej znajdziesz kilka najczęstszych przypadków i rekomendacje, jak postępować:

Oferta zwykła/otwarta zmienia się na wyłączność
W takiej sytuacji możesz od razu dodać ofertę jako „Aktywną”. Jeśli jednak chcesz, by oferta zyskała nowy charakter i została lepiej zauważona – rozważ wycofanie jej na kilka dni z portali i dodanie do MLS jako „Tylko w MLS”. Po 3 (najem) lub 7 (sprzedaż) dniach opublikuj ją ponownie.

Przejmujesz ofertę po innym pośredniku
To dobry moment na „nowe otwarcie”. Warto wycofać ofertę na kilka dni, dodać ją do MLS jako „Tylko w MLS”, a potem wystartować z nową publikacją. Zwiększa to szansę na zainteresowanie Klientów i wyróżnia ofertę na tle innych.

Oferta wraca na rynek po rezerwacji
Nie musisz oznaczać jej jako „Tylko w MLS”. W takiej sytuacji zwykle Klient oczekuje szybkiego powrotu na portale – możesz dodać ją od razu jako „Aktywną”.

Odświeżasz ofertę – zmieniasz zdjęcia, opis, cenę
To dobra okazja, by nadać jej nowy charakter. Rekomendujemy czasowe wycofanie oferty, dodanie jej do MLS jako Tylko w MLS, a po kilku dniach ponowną publikację. Dzięki temu oferta będzie wyglądać jak świeża i przyciągnie większe zainteresowanie.

Chcesz odświeżyć datę publikacji oferty w EstiCRM
Znany problem – przy zmianie statusu na Aktywna data publikacji na portalach pozostaje stara. Rozwiązaniem jest wycofanie oferty i dodanie jej jako nowej. Zachęcamy też do zgłaszania tego błędu producentowi EstiCRM – wspólny głos zwiększa szansę na poprawki.

Dostęp do cen transakcyjnych to jedna z największych wartości MLS – ale działa tylko wtedy, gdy każdy dorzuca coś od siebie. Zostawiając dane o swoich transakcjach, zyskujesz dostęp do setek innych, które pomagają w wycenach, analizach i budowaniu wiarygodności wobec Klientów.

Do tych danych dostęp mają wyłącznie agenci MLS. A im więcej informacji w systemie, tym większa szansa, że ktoś inny wróci z Klientem do Ciebie, np. przy podobnej ofercie w tej samej okolicy.

W MLS nie ma obowiązku podziału wynagrodzenia przy sprzedaży/najmie. To do Ciebie należy decyzja o podziale prowizji z biurem współpracującym dlatego dodając ofertę określ warunki współpracy. 

Tak. Każda nowo aktywowana oferta w MLS trafi do newslettera, który wysyłamy do wszystkich użytkowników.
Chcąc wyróżnić ofertę udostępnij ją na tablicy MLS.
Zorganizuj dzień otwarty Twojej nieruchomości, a wyślemy zaproszenie do wszystkich użytkowników w Twoim regionie.
Dołącz do naszej grupy na Fb i dodaj post, który zobaczy kilkuset użytkowników.

Jeżeli korzystasz z EstiCRM lub Asari możesz eksportować swoje oferty do MLS jednym kliknięciem. Jeśli korzystasz z innego programu biurowego dodanie oferty do MLS zajmie Ci mniej niż 2 minuty! 

Z MLS praca z klientem kupującym jest prostsza i szybsza. Dodając klienta i określając kryteria jego poszukiwań otrzymasz listę dopasowanych ofert. Dostaniesz powiadomienia o każdej nowo dodanej ofercie. Ale to nie wszystko! Opiekun oferty otrzyma powiadomienie o zgodności oferty z preferencjami Twojego klienta.

Tak. Oferty w MLS nie zawierają informacji identyfikujących ją z opiekunem oferty lub biurem, dlatego każda oferta w MLS jest gotowa do wysyłki Twojemu klientowi.

Oferty umieszczane w MLS muszą być pozbawione personalnych danych. Prosimy o nieumieszczanie w nich:

  • Nazwy ani danych kontaktowych biura nieruchomości (w tym nazwa, kontakt, strona internetowa, logo itp.).
  • Informacji identyfikujących agenta (w tym imię i nazwisko, numer telefonu, adres e-mail).
  • Dokładnego adresu w opisie oferty (te dane należy podać wyłącznie w sekcji dotyczącej lokalizacji).
  • Informacji o dodatkowych oferowanych usługach, na przykład doradztwie kredytowym.
  • Podziału wynagrodzenia (każdy agent rozlicza się bezpośrednio ze swoim klientem zgodnie z umową).

Pamiętaj! Jeśli wyrazisz zgodę Twoja oferta może być eksportowana na strony www innych biur, dlatego upewnij się, że opis oferty nie sugeruje płci agenta nieruchomości.

Tak, przygotuj maila z zaproszeniem i wyślij go na adres mls@wspon.org.pl. W mailu umieść:

– datę oraz miejsce spotkania

– numer oferty z MLS

– informację o wynagrodzenie dla agencji współpracującej (przy sprzedaży min. 0,5% brutto przy wynajmie min. 25% brutto).

Tak, przygotuj maila z zaproszeniem i wyślij go na adres mls@wspon.org.pl. W mailu umieść:

– datę oraz miejsce spotkania

– numer oferty z MLS

– informację o wynagrodzenie dla agencji współpracującej (przy sprzedaży min. 0,5% brutto przy wynajmie min. 25% brutto).

To pytanie zadaje sobie wielu agentów, zwłaszcza na początku pracy z MLS. System daje duże możliwości, ale – jak każde narzędzie – wymaga poznania i świadomego korzystania. Na podstawie doświadczeń i rozmów z uczestnikami MLS, zebraliśmy kilka obszarów, które warto sprawdzić:

– Czy wiesz, jak w pełni korzystać z MLS? Jeśli nie – zapraszamy na warsztaty MLS (stacjonarne lub online), gdzie w 2–3 godziny poznasz praktyczne sposoby działania.
– Czy obsługujesz Klientów Poszukujących? To często pomijane, a bardzo skuteczne źródło transakcji.
– Czy dodajesz Poszukujących do systemu? To zwiększa szansę na dopasowania i współpracę.
– Czy korzystasz z cen transakcyjnych? To cenne narzędzie w pracy z Klientami i budowaniu wiarygodności.

Jeśli masz poczucie, że MLS „nie działa”, zachęcamy do kontaktu. Jesteśmy po to, by Ci pomóc.

Tak, przygotuj maila z zaproszeniem i wyślij go na adres mls@wspon.org.pl. W mailu umieść:

– datę oraz miejsce spotkania

– numer oferty z MLS

– informację o wynagrodzenie dla agencji współpracującej (przy sprzedaży min. 0,5% brutto przy wynajmie min. 25% brutto).

Umowa zawarta jest na czas nieokreślony, a okres wypowiedzenia wynosi 1 miesiąc. Skontaktuj się z nami, aby wypowiedzieć umowę.

Nasze oferty

Domy
26%
Mieszkania
36%
Działki
26%
Komercyjne
12%

Sprzedaż

Wynajem